January 1, 2013

DI MULAKAN DENGAN BISMILLAH


Assalamualaikum..



salam tahun baru semua.. alhamdulilah telah selamat kita
menyambut tahun baru 2013 malam nie.. sayup dan gambira
meninggalkan tahun 2012.. tapy apa boleh buat dunia akan tetap
berputar bukan?.. hee kita sebagai hambanya hanya boleh berdoa
dan berharap agar tahu 2013 ini akan menjadi satu kenangan yang
teristimewa dalam hidup kita jugak inshaAllah..

Tiada apa yang best tentang entry 01.01.13 nie.. cuma ingin
memulakan tahun ini dengan azam yang baru dan lebih ke arah
yang positif.. Insha Allah...

Tahun Baru bagi saya dimulakan pada tanggal 02.01.13 dengan
Peperiksaan Kenegaraan yang pertama bagi subjek yang telah
saya mohon untuk DEGREE yang saya tengah lalui nie..perasaan pada ketika ini
sangat gemuruh dan takut pada kegagalan. tpy sebagai manusia biase
saya hanya mampu berdoa agar segala usaha dan kesungguhan
saya ini tidak sia-sia..

seterusnya pada keesokkan harinya 03.01.13 dimulakan dengan 2
paper sekali gus,, iaitu paper Tamadun Islam dan Demografi
Sosial,, dua subjek teori pada masa yang sama.. berehat beberapa hari..
diikuti pada tarikh 07.01.13 pada hari isnin dengan Paper Bahasa Inggeris
.. agak takut di situ kerana bahasa yang paling mencabar
dari dahulu sehingga sekarang.. pada keesokkan harinya 08.01.13
satu paper lagi iatu paper Pengantar Pembangunan Manusia,
merupakan paper teras bagi Kos yang telah diambil..  DAN ...segala
kepenatan dan lelah akan berakhir pada tanggal 10.01.13 dengan
paper yang terakhir iaitu paper Biology, subjek yang tak pernah
diambil dari sekolah lagi.. tpi apa kan daya subjek yang
telah tertulis jika ingin bergelar seorang MAhasiswa Degree..





Akhir kata... saya mulakan Tahun baru saya ini dengan BISMILLAH
dan InsyaAllah pada akhir Tahun ini di sudahi dengan Alhamdulilah
.. berharap segala impian dan harap akan menjadi satu kenyataan
Amin ya RAbbal Alamin...


No comments:

Post a Comment

Komen jgn Tak komen!

1.komen tidak boleh berunsur "kotor" yek!
2.Komen lah berapa banyak, xde limit pun
3.sebarang pertanyaan n cadangan akan dipertimbangkan.
4.Klau rajin komen saya, saya pasti komen blog anda kembali.
5.Selamat berkomen - komen.