June 18, 2013

UNTUK KALI KE-2 KE PKU


Assalamualaikum..

hai sume.. lama betul tak update hari nie dah petengah bulan jun dan nak akhir bulan jun dah kan.. almaklum lah still busy dengan paper-paper akhir final exam.. tak menang tangan nak tulis blog sambil berstudy.. tapi hari nie nak story sikit the latest tentang diri saya.. 


tak de lah hot atau exclusion sangat.. tapi ada lah sikit story yang menguji ke imanan di saat-saat final exam tengah berjalan.. hehe mana tak nya masuk kali ni dah 2 kali saya jejakkan kaki ke pusat perubatan universiti.. memang lah tak salah kesana.. klau boleh biarlah dielakkan.. hee tahulah dah termasuk dalam yuran yang kita bayar tu... pergi kesana pun tak pakai satu sen pun duit tenaga je kita pakai.. tapi tak shook lah klau setiap sem mesti nak kena pi sana.. hee

okey bebel je panjang.. kali nie saya ke sane bukan sakit yang sama mcam dulu.. dulu sebb melecur kaki kena iron kan kali nie kena gatal-gatal plak.. gatal-gatal macam saya kena sem depan dia datang kembali,., apa nak wat rase hati nak balik je sebb ada gap 5 hari sebelum tggu last paper jumaat malam tapi tak sampai hati plak nak susahkan mak ngn abah.. jadi saya ambik keputusan lah nak ke PKU,,, sebb dah kena marah ngn babel dengan orang tuu.. hahah


saya pun naik lah bus... pusing dulu satu U .. sbb naik bus kan kena lah ikut step by step.. smpai je kat flat ikan saya pun cakap ngn abg driver bus "abang benti kat PKU boleh".. abang tu garang sangat menakutkan.. hee .. tpi baik hati jugak benti.. hee alhamdulilah. smpai dalam PKU hari isnin nie 17.jun.2013 dalam pukul 2 lebih petang, ambik no nasib tak ramai orang sakit hari tuu jadi cepatlah no saya naik.. no betuah hari tu 1308.. hee

naik je no nurses terus ambik kad matrik, pastu suh gi bilik no 6, tunggu lah time tgah tnguu tu nasib badan tak gatal-gatal sangat.. cuma ada kesan sikit senng sikit nak tunjuk kat doktar kang cakap saya main-main plak hee... duk punya dukduk tak lama pun duduk sebenarnya masuk lah jumpa doktor..

kat dalam bilik doktar tuu lah tak shook tuu... sebb dah tahu dah apa akan doktar cakap.."awak nie alergic nie.. awak kena cucuk jugak, klau tak cam ne awak nak ambik paper exam".. haaa kena cucuk "tapi doktar saya dah penah kena cucuk dah dulu,, saya penah kena cam nie jugak sem lepas sama macam time exam macam nie jugak".. "tak pe effect ubat nie 4 jam je.. klau awak tak cucuk nt awak terus garu apa keja pun awak tak leh wat.. nt lagi terus dia merebak dan tggalkan parut.." akhirnya aku mengalah jugak lah sebb doktar tuu mmg cantik gila aku cakap.... leh cair dibuatnya.. hahah

doktar pun suh gi bilik 37... tukar bilik agy by step betul lah PKU nie teratur je.. smpai sana tggu jugak no aku naik.. 1380... aku pun masuk nurse tu tnya"elisa ya??" aku anguk2 je.. okey awak pi baring kat bilik belakang tuu ya ada katil kosong nt saya datang.. apa baring alahhh dah lah ada 4 katil je mmg tggal satu je lah katil kosong... aku pun pergilah kat katil tu... aku tak baring takut sangat lah katanya.. duduk je bersila atas katil.. pastu nurse tu dtg awak baring lah.. dia pun pergi bilik sebelah.. aku dengar lah apa dia cakap kat budak sebelah aku tuu.. "adik nurse cucuk sikit ya,, dia sakit sikit lah tahan ya.".. alamak time tuu aku dh kecut perut dah.. 



lepas 5 minit nurse tuu kat sebelah katil aku.. nurse pun datang kat aku.. dia cakap "elisa ya.. " aku cakap lah "ah a"... saya cucuk 2 suntikan ya... "apa 2 " dalam hati aku... mak oiii  sekali 2 dia bagi.. hemmm .. nurse tuu bebal agy terang kan apa jenis ubat tuu "okey nie ubat......blahhhh...blahhh.. nie ngtuk sikit nt awak balik jgn wat keja berat k terus rehat".. yang blahhh balhhh tuu aku tak dengar sagt sebb time tuu dh gigil stu badan, aku takut lah katakan.. hahah... last..last

inject lah jugak kat bahagian buntut,,, hahaha mak oiii mmg sakit n kejang dibuat nya rase mcam nak tito trus kat wad tuu tak nak keluar.. hahah lama jugak lah aku terbaring sebab mmg kejang sangat.. dalam 15 minit aku goyang-goyang atas katil tuu rase cam boleh berdiri sikit tuu.. aku pun keluar lah.. nak kena cepat plak sebb aku takut effect ubat tu nanti ngtuk... dah lah naik bus kang tak pasal-pasal tertidur kat mane-mane kang.. sbb ubat tu mengtuk kan nurse dah cakap tadi hehe..


sebelum balik tuu ambik lah ubat makan dan ubat sapu gatal-gatal kat phamacy.. free je.. tak yah bayar.. then,, aku pun naik bus kat kpz.. berani jugak lah aku cakap ngn pakcik tu, nak wat cam ne malas nak tukar bus bnyak kali "pakcik benti serumpun boleh" pakcik nie lagi nampak garang.. haa aku redha je lah janji dah cuba cakap.. lama jugak tunggu... dekat 15 minit jugak sbb tak de orang dalam bus tu pakcik tu mals nak jalan mcm membazir lah kot minyak dia.. last masuk lagi orang dalam bus baru lah pakcik tuu jalan... sampai je kat serumpun.. pakcik tuu pun benti kan lah aku disitu.. 


alhamdulilah...  perjalan aku yang sempurna di permudahkan oleh Allah s..w.t.... aminn ya rabbal al amin.. hee.. belum abis agy... jalan lah aku berjalan kaki ke bilik.. nasib tak pengsan masih boleh nmpak jalan lah kiranya... sampai aku kat bilik roomeet tnya lah itu ini.. aku pun jawap... last-last aku dah telentang atas katil .. bila aku terjage rupanya dah teridur... bukan sume nie mimpi okey.. nie bukan cobaan tapi betul-betul.. tertidur sebb apa sebab penangn ubat y di cucuk itu heheh... dekat 2 jam aku tertidur..

Alahamdulilah... itu sahaja lah untuk entry kali ini.. hee jumpa next entry... harap-harap saya sihat lah dan tak sakit agy... amin ya rabbal al amin..  papaiii :)

No comments:

Post a Comment

Komen jgn Tak komen!

1.komen tidak boleh berunsur "kotor" yek!
2.Komen lah berapa banyak, xde limit pun
3.sebarang pertanyaan n cadangan akan dipertimbangkan.
4.Klau rajin komen saya, saya pasti komen blog anda kembali.
5.Selamat berkomen - komen.