May 5, 2011

Bila saya belajar Masak .. Apa Motif Nye

Assalamualaikum ...

** hye - hye ... lema x tulis entry baru lah ... hahhah ... ee malas lah tuu y lame sngat x menaip .. pastu nak kene siap kan report tuk interview minggu depan plak kan .. tuu y tak de masa tu .. sory - sory k .... HAHAH
** okey ... aie nie nak citer pasal masak .. memasak lah .. almaklum lah Pompan kan xlari ngan masak memasakkan nie .. bak kate mak " Belajar tinggi mane pun .. pompan akan tetap ke Dapur tau .." Btul yek ape mak cakap ?? msti lah btulkan IBU ...
** Hehehe okey .. okey dah tak sabar nie nak tjuk korang ape yang eliss masak ngn mak kat dapur aie tu ... hahahah nak tau ke ?? xyah lah malu lah plak .. HAHHA ....

Jeng .... Jeng ... Jeng

+++++++++++

++++++


++++

+++


++

+





*** Hehehe sedap tak ... heheeh Ikan GORENG JE!!! hahahha mesti korang igat mcam tu je kan ?? Tak lah .. sebenarnye belum ciap agy tuu .... eliss sebenarnye nak masak ikan siakap tiga rase alah macam kedai makan y kat luar tuu ... Alah korang mesti penah mam gak kan ...

** Mak Cakap kat luar nie mau RM 35 ringgit seekor .... Bayangkan lah Dua tu ... dah RM70 ringgit ikan saja .. HAhah .. sebab tu lah eliss bersungguh nak blajar masak nie... senang lah kawin nanti nak makan Ikan alah mcm nie tak yah beli kan dah Jimat .... HAhah (BERANGAN SUDAH) .. ye lah cuba korang bayang kan beli ikan kat pasar baru RM15 ringgit ... beli bahan - bahan masak bape je kan ..kan dah jimat kat situ .. heemmm jdy nie lah peleuang nak blajar masak ikan .. mne lah tau mak mentua minat makan ikan nie gak .. Huuu ..



***Seterusnya, step kedua nye ..huu. xpayah citer lah kot .. rase -rase nye kawan blogger lain lagi hebat kot masak daripada elis nie.... cter lebih - lebih bukan elis masak sngat pon .. just tolong mak kat dapur je....
** okey mesti korang dah x sabar nak tgok hasil ikan Siakap Tiga Rase elis kan .. meh lah walau pun malu nak tjuk .. tjuk gak lah .. sebab elis dah rase dah sedap kot .. rase cam nak bukak restoran plak pas nie .. Haha (Berangan Lagi) ... okey2 jom tgok :

+++++++++++++++++++


+++++++++

++++++


+++++

+++

++

+






**Akhir kate dari saya .. cedap kan .....
** Tuu story entry kali nie.... nie lah hasil ikan Siakap Tiga rase elis n mak .. (padahal y lebihnya mak yang masak ) Huuu ..
** lastly, Mcam ne hbat x eliss.. sedap tuu. Rase -rase leh jadi calon menantu tak ... hahah
Skng dah tejawabkan ape motif eliss masak sebenarnye.. haha baik tak .. tak kan .. jngn tiru tau .. sebenarnye pompan mmg wajib pndai masak k .. igat pesan mak elis "Belajar tinggi mane pun .. pompan akan tetap ke Dapur .." orait - orait ... yee u later kawan - kawan
( .. NAK MELANTAK .. )



4 comments:

  1. hai.. nice blog.. beautiful picture.. i love it..

    if you have time come to visit my blog http://shidee08.blogspot.com/
    do not forget to follow me..

    thank you..
    hehee..=)

    ReplyDelete
  2. pandainya dier masak!!! pas ni bole kawin la yek~

    ReplyDelete
  3. Alamak Rasa Lapaq lah Pulakk...tolong!!! Nak Jugak!!!

    Singgah Dari :I Think OF

    ReplyDelete
  4. merahnye... leh buat cirit nie...

    huhuhu/...

    gurau2 je :p

    ReplyDelete

Komen jgn Tak komen!

1.komen tidak boleh berunsur "kotor" yek!
2.Komen lah berapa banyak, xde limit pun
3.sebarang pertanyaan n cadangan akan dipertimbangkan.
4.Klau rajin komen saya, saya pasti komen blog anda kembali.
5.Selamat berkomen - komen.